Часті питання про ГБО
Чи варто ставити ГБО?
Однозначної відповіді на це питання немає. Треба рахувати в кожному конкретному випадку. Треба знати вартість встановлення обладнання та обчислити її окупність (не забудьте, що витрата газу більше витрати бензину приблизно на 10-15%). Існує загальна думка, що якщо щорічний пробіг менше 10000 км, то ставити ГБО не варто.
З чого складається ГБО для карбюраторних двигунів і як з ним працювати?
Газове устаткування автомобіля розміщають у наступних місцях: у моторному відсіку, салоні й багажнику. У моторному відсіку автомобіля перебувають: редуктор-випарник газу; змішувач; електромагнітний газовий клапан; електромагнітний бензиновий клапан; запобіжник.
Примітка: на деяких моделях систем газобалонної апаратури встановлюють дозуючий пристрій, призначений для обмеження кількості газу, що подається в двигун на всіх режимах роботи двигуна, крім холостого ходу, а також вилку-трійник з регулюючим гвинтом (або гвинтами).
Редуктор-випарник призначений для перетворення рідкої фази газу в парову і подачі парової фази в змішувач. На редукторі є гвинт регулювання дозування газу. Обертаючи його вправо або вліво, домагаються стабільної (стійкої) частоти обертання холостого ходу.
Обслуговування. Через кожні 1500-2000 км пробігу (на гарячому двигуні) слід відвернути пробку (гвинт), що знаходиться в нижній частині редуктора, і злити конденсат (маслянистий відстій).
Змішувач служить для приготування робочої суміші (змішує газ і повітря).
Електромагнітний газовий клапан служить для подачі газу в редуктор і перекриття газу при роботі на бензині (управляється дистанційно з салону автомобіля).
При включеному запалюванні і установці перемикача в положення "Газ" клапан відкритий і газ по трубопроводу високого тиску надходить у редуктор. При вимкненому запаленні клапан знаходиться в положенні "Закрито".
Обслуговування. У нижній частині клапана знаходиться фільтр тонкого очищення газу від механічних домішок. Очищати фільтр слід через кожні 30 000 км пробігу або раз у рік.
Електромагнітний бензиновий клапан служить для подачі бензину в карбюратор при перекритті подачі газу. У нижній частині клапана є гвинт (кран) для механічного (ручного відкривання клапана. Гвинт слід ввернути в клапан (або повернути кран), щоб можна було продовжити рух у разі виходу з ладу елементів управління газового обладнання.
Запобіжник захищає від виходу з ладу електромагнітні клапани. Він знаходиться в тримачі, встановленому в проводі електроживлення.
Вилка-трійник знаходиться на трубопроводі низького тиску, що з'єднує редуктор і змішувач, і призначена для підведення газу до обох камер карбюратора. На вилці є один або два гвинти, які служать для регулювання кількості газу, що поступає в двигун через змішувач (гвинти) потужності. Для збільшення потужності гвинти слід обертати проти годинникової стрілки, для зменшення потужності і скорочення витрат газу - за годинниковою стрілкою.
Управління режимами роботи двигуна здійснюється за допомогою перемикача "Газ-бензин", розташованого в салоні автомобіля з карбюраторною системою живлення в зручному для водія місці на приладовій панелі.
При установки газобалонного обладнання і подальший перехід з бензину на газ необхідно виробити залишок бензину з поплавкової камери карбюратора. Для цього при працюючому на бензині двигуні перемкнути клавішу "Газ-бензин" з положення "Бензин" в нейтральне положення і почекати 15-20 с, поки двигун не почне працювати з перебоями. Тільки після цього можна перейти на газ. Перехід з газу на бензин можна здійснювати, минаючи нейтральне положення клавіші.
Вищевказані операції проводити на місці при працюючому двигуні і на ходу. На деяких моделях вітчизняних газопаливних систем встановлювалися перемикачі з рукояткою, що мала чотири фіксованих положення, що виконували функцію кнопки для упорскування газу в карбюратор для збагачення суміші.
Цим прийомом ще користуються перед пуском холодного двигуна на газі або після тривалої стоянки, якщо двигун не пускається з першого разу. Тривалість натискання на кнопку 1-2 с, число натискань перед пуском 2-3 рази.
Увага! Переводити двигун у режим "Газ" в холодну пору року (при температурі повітря від -5 °С і нижче) можна тільки після прогріву двигуна на бензині до 40-50 °С. В холодну пору року перед тривалою паркуванням автомобіля за 150-200 м до зупинки слід перемикати двигун на бензин.
Газовий балон розміщують в багажнику автомобіля. На ньому є вентиляційна коробка з кришкою, що герметично закривається. Під кришкою знаходяться заправний і витратні вентилі, шкала зі стрілкою, що показує рівень газу в балоні (крім електронних покажчиків рівня), заправна чашка (якщо немає дистанційної заправки).
Забороняється!
- Розкручувати з'єднувальні трубопроводи, що знаходяться під тиском.
- Ремонтувати і демонтувати газовий редуктор-випарник і газовий електромагнітний клапан при наявності в них газу.
- Демонтувати Газовий балон при наявності в ньому зрідженого газу або парів газу.
- Тривалий вплив прямих сонячних променів на газовий балон (не тримати відкритий багажник на сонці).
- Проводити зварювальні та інші види робіт, пов'язані з виділенням великої кількості тепла (сушіння автомобіля в сушильній камері тощо).
Увага! При виявленні сильного, різкого запаху газу водій зобов'язаний:
- Негайно зупинитися, вимкнути запалювання, перекрити обидва вентилі на газовому балоні.
- По можливості визначити візуально місце витоку (характерно обмороження, покриті інеєм місця витоку).
- Після усунення витоку (коли перестане пахнути газом) перемикач слід поставити в положення "Бензин", включити запалювання, підкачати бензин у карбюратор, запустити двигун і продовжувати рух лише на бензині до усунення несправності. Дотримання даної інструкції забезпечить безпечну роботу газового обладнання.
Що таке ЗВГ, СПГ, КПГ?
СУГ - зріджений вуглеводневий газ. Часто замість скорочення "ЗВГ" можна зустріти наступні варіанти його назви:
- СНД - зріджений нафтовий газ
- пропан
- пропан-бутан
Це різні назви одного і того ж газу.
СПГ - стиснений природний газ. Те ж саме що і метан і КПГ - компримированні природний газ.
Витрата газу щодо бензину. Динаміка на газі
По численному досвіду і по опису безлічі установок прийнято вважати, що нормальний витрата газу становить від 100 до 110 % витрати бензину, тобто якщо у вас витрата газу більше витрати бензину більш ніж на 10% - треба шукати причину такого явища. Іноді (на сучасних системах) витрата газу дорівнює витраті бензину. З приводу динаміки - в ідеалі динаміка на газі повинна бути однаковою з динамікою на бензині. Найчастіше буває так, що динаміка на газі трохи гірше, ніж на бензині, це нормально і з цим треба змиритися.
Газове обладнання для автомобілів на пропан і метан?
Існують два типи газового палива - пропан і метан.
Пропан - зріджений нафтовий газ (транспортується під тиском 10-15 атмосфер).
Метан - природний газ (у машині під тиском 200-250 атмосфер).
З-за такої різниці тиску цих двох палив потрібні різні балони.
Для пропану досить металевого балона з товщиною стінок 4-5 мм, а для метану балони потрібні набагато товщі. Це накладає обмеження на використання метану в легкових автомобілях. Для метану потрібні міцні балони, здатні витримати такий тиск.
Щоб полегшити масу балонів їх роблять металопластиковими.
У стандартний (50-ти літровий) пропановий балон входить 40 літрів скрапленого газу. Метан вимірюється не в літрах, а в кубометрах.
У метанових установок набагато більш високі вимоги до безпеки. Виходячи з цього, найчастіше на легкові автомобілі ставлять пропановое обладнання.
ГБО і ДАІ
У фірмі, де Ви встановили газове обладнання на авто, Вам повинні видати повний пакет документів для ДАЇ:
- свідоцтво встановленої форми про відповідність вимогам безпеки переобладнаного автомобіля для роботи на газі;
- приймально-здавальний акт;
- сертифікат на право установки ГБО;
- сертифікати на обладнання і балони.
Ці документи потрібно завжди возити з собою.
ГБО і проходження Техогляду
Для проходження техогляду Вам необхідні перераховані вище документи на установку ГБО. Не забувайте, що переогляд газової системи треба проходити 1 раз у 2 роки.
Правда що при їзді на газі прогорають клапана?
Не зовсім так. Клапана прогорають, якщо величина зазорів у них стає менше встановленої заводом-виробником. Особливість експлуатації автомобіля на газі полягає в тому, що в процесі роботи зазори клапанів (особливо випускних) зменшуються на відміну від експлуатації на бензині. Тому, у встановлені заводом виробником строки регулюйте зазори в клапанах, причому бажано при регулюванні виставляти їх по верхній межі допуску. На автомобілях з гидрокомпенсаторами цієї проблеми не існує.
Які бувають балони?
Скажемо відразу, яких балонів не буває. Не буває кутастих балонів, всі газові балони округлі.
Балони у газобалонного обладнання бувають двох видів - циліндричні та тороїдальні. Циліндричні бувають різного діаметру і різної довжини. Тороїдальні балони, як правило, невеликого обсягу і призначені для установки в нішу запасного колеса. Їх корисний об'єм, як правило, не більше 40 літрів.
Чи впливає наявність ГБО на роботу на бензині?
Правильно встановлене обладнання ніяк не впливає на роботу на бензині. Хоча допускається такий момент - якщо змішувач встановлений над карбюратором, він може трохи збагачувати суміш на бензині, так як частково перекриває подачу повітря. Але це може позначитися лише на витраті бензину, але ніяк не на якості роботи двигуна на бензині.
Як часто міняти повітряний фільтр при їзді на газі?
Будь ГБО на авто більш чутливе до чистоти повітряного фільтра (в порівнянні з їздою на бензині). З цього рекомендують міняти повітряний фільтр трохи частіше, ніж при їзді на бензині. Ну, припустимо, не раз в 15000 км, а раз в 10000-12000 км. Якщо витрата газу Вашого автомобіля збільшився, то спробуйте подивитися на повітряний фільтр. Якщо є сумніви в його чистоті (наприклад, по польових дорогах покаталися), то краще його відразу поміняти.
ГБО і свічки запалювання
Іноді розпускаються чутки, що для газу потрібні свічки, відмінні від звичайних, деякі фірми навіть роблять свічки з написом LPG (типу для газу). Але досвід показує, що для їзди на газі підходять звичайні свічки. Але найголовніше, щоб ці свічки були справними, так як погана свічка - це ймовірність "зворотного бавовни", наслідки якого для інжекторного мотора можуть бути вельми плачевними.
Про перехідники для заправки
Тут мова піде про заправних пістолетів, які з'єднуються з ВЗУ. Практично на всіх газових заправках Росії заправні пістолети однакові. Їм потрібна відповідна частина у вигляді літери "Т", причому пістолет фіксується за верхню частину цієї літери "Т". А інших країнах пістолети можуть бути іншими, з цього існують перехідники. Наприклад, в Росії дуже поширене італійське обладнання, так от в італійський перехідник можна підключити російський пістолет. У деяких країнах Скандинавії теж є унікальні пістолети. Тому якщо Ви збираєтеся їхати на газі за межі Росії - дізнайтеся, які там заправні пістолети і купіть потрібний перехідник. Перехідники продаються у фірмах або на великих газових заправках.
Газ на турбований двигун
Всупереч масовому думку ГБО можна ставити на турбовані двигуни, але тільки впрысковое ГБО(4-го покоління). Цьому типу ГБО не важливо як сильно йде повітря в мотор, ГБО власним тиском вприсне стільки газу, скільки потрібно.
Які причини хлопків у впускному колекторі при роботі двигуна на газовому паливі?
В основному причина хлопків полягає в несправності високовольтної частини системи запалювання (свічки, дроти, наконечники, котушка і т. д.) Вашого автомобіля.
Що таке ВЗУ?
ВЗУ (Виносний Заправний Пристрій) - це роз'єм, через який газ заправляється на заправці в Ваш балон. Як правило, ВЗУ ставитися зовні машини під бампером з боку, протилежного вихлопній трубі. Крім того, ВЗУ може бути складовою частиною мультиклапана, або бути встановлено всередині багажника. У іномарок практикується врізання ВЗУ в задній бампер.
Що таке ЦК (газовий клапан)?
Служить для перекриття подачі газу в двигун. Являє собою соленоїд, частина поєднана з фільтруючим елементом. Встановлюється в капоті автомашини.
Що таке БК (бензиновий клапан)?
Служить для перекриття подачі бензину при їзді на газі. Ставиться, як правило, на карбюраторних автомобілях максимально близько до карбюратора. На інжекторних автомобілях роль БК виконують реле, які відключають бензонасос або відключають живлення від форсунок упорскування двигуна.
Що таке редуктор?
Редуктор - це обов'язкова складова частина ГБО. Справа в тому, що газ на заправці заправляється в балон під тиском. Крім того, газ в балоні знаходитися не в пароподібному вигляді, а в зрідженому. Ця рідина під тиском надходить у редуктор (через ЦК). У редукторі тиск знижується до 10-15 атмосфер до атмосферного. У кожній конкретній системі є свої тонкощі.
Що таке випарник?
Як правило, випарник поєднаний з редуктором в одному корпусі. Проблема в тому, що коли в редукторі йде пониження тиску з 10-15 атмосфер до атмосферного тиску, виділяється багато холоду. Для того щоб редуктор не обмерз, його підігрівають тосолом системи охолодження двигуна.
Що таке змішувач?
Змішувач (він же розпилювач) - це пристрій, який змішує газ, що надходить від редуктора, з повітряним потоком впускного колектора. Змішувач може ставитися до дросельної заслінки і після неї. Змішувачі бувають різного виду. Найпростіший змішувач - це проста трубка з одним або безліччю отворів.
Що таке "конденсат"?
Конденсат - це добавка до газового палива. Сам по собі пропан-бутан не має запаху. Для того щоб одразу було видно витоку, газ додається метилмеркаптан. Крім того, метилмеркаптан ще й не випаровується. Він являє собою маслянисту рідину, що має властивість накопичуватися в деяких редукторах і її треба періодично видаляти звідти.
Що таке "відсічення"?
Відсічення - це властивість мультиклапана обмежувати кількість заправляється в балон газу. Справа в тому, що газ в балоні має властивість розширюватися при підвищенні температури. І для того, щоб балон не "расперло" обов'язково наявність в балоні вільного місця. Як правило, це "вільне місце" повинно бути 20% від ємності балона. Ось відсічення якраз і обмежує кількість заправленого газу, щоб це залишалося "вільне місце".
Відключати бензонасос (у інжекторних машин)?
Однозначної відповіді на це питання поки немає. Існують два полярних думки. Теоретики і установники кажуть, що відключати не треба, так як можуть пошкодитися форсунки. А практики стверджують, що нічого з цими форсунками не статися, а відключенням бензонасоса можна зберегти ресурс цього насоса. Компромісом є такий варіант - бензонасос відключати, але заводитися на бензині, щоб не загробить форсунки. Загалом, кожен вирішує для себе сам!
Заводимося "по холодній"
По ГОСТу на ГБО мотор повинен заводитися на газі при температурі до +5 градусів. Більшість з доступного газового обладнання дозволяють заводитися і при холодній температурі, хоча це може негативно позначитися на довговічності обладнання. Крім того, якщо зовсім не користуватися бензином можуть прийти в непридатність гумові частини карбюратора. Так що краще всього завжди (по холодній) заводитися на бензині і потім переходити на газ.
ГБО і лямда-зонд
Це всебічний питання, тому розглянемо детальніше. Отже, газ ніяк не впливає на довговічність лямда-зонда (ЛЗ). У тому сенсі, що наприклад етилованим бензином можна вбити ЛЗ, а газом ніяк не вийде його вбити - це перше. Друге - існують ГБО, які в своїй роботі використовують показання ЛЗ, це правильні ГБО, краще зворотного зв'язку ще нічого не придумали. Нарешті, третій момент - якщо Ваше ГБО не використовує ЛЗ, але комп'ютер вашого уприскування (на інжекторних автомобілях) постійно видає помилку про те, що ЛЗ працює неправильно. У цьому випадку треба використовувати Емулятор ЛЗ. Цей Емулятор обдурить ваш комп'ютер, і комп'ютер буде думати, що з ЛЗ все нормально. При їзді на бензині Емулятор треба відключати.
ГБО і помилки інжектора (CHECK ENGINE)
Якщо у Вас на інжекторному автомобілі стоїть традиційна газова система (подача газу через змішувач), то причин появи CHECK ENGINE може бути кілька.
По-перше, у Вас обов'язково повинен бути встановлений емулятор форсунок, якщо його немає, то CHECK ENGINE з'явиться в будь-якому випадку.
По-друге, при такій подачі газу практично неможливо добитися правильного регулювання подачі палива на всіх режимах роботи. Лямбда-зонд (якщо машина з каталізатором) буде сигналізувати про це і з'явиться значок CHECK ENGINE.
Деякі фахівці радять перепрошити контролер (відключити лямбда-зонд), але найбільш коректним вирішенням даної проблеми буде установка системи електронної дозації палива (наприклад, Лов Eco).
Всіх цих проблем (і багатьох інших) можна уникнути, встановивши систему електронного упорскування газу Rezis.
Які переваги і недоліки у ГБО?
Останнім часом використання скрапленого газу стало більш популярним, що пояснюється в основному дешевизною газу в порівнянні з бензином. Однак у скрапленого газу як автомобільного палива є й інші переваги.
Переваги:
- Дуже важливо те, що це більш екологічно чисте паливо, у вихлопі при роботі на газі міститься менше шкідливих речовин, у тому числі З (майже в два рази менше).
- Економія грошей в 2 рази при використанні газу, порівняно з бензином.
- Газ має більш високе октанове число (порядку 100 і навіть вище в залежності від складу). Відповідно, практично неможливі детонаційні пошкодження двигуна.
- Зменшується знос циліндропоршневої групи. По-перше, при пуску холодного двигуна не утворюється плівки з бензину, що змиває мастило. По-друге, газ згоряє повільніше і тиск в циліндрах наростає не так швидко - у результаті ударні навантаження на деталі двигуна менше.
- Завдяки кращому сумішоутворенню газу з повітрям, (у порівнянні з бензином) і тому, що газова суміш рівномірно розподіляється по циліндру - поліпшується ХХ двигуна, двигун працює м'якше і тихіше. Крім того, після пуску холодного двигуна на газі можна їхати практично відразу, не потрібно тривалого прогріву як на бензині.
- Газ не розріджує моторне масло, тому масло можна міняти рідше, ніж при експлуатації на бензині.
- Практично не утворюється нагару.
- Газ порівняно з бензином значно чистіше, тому в карбюратор не потрапляє бруд.
Недоліки:
- У порівнянні з бензином, у газу менша теплота згоряння. Тому при роботі на газі потужність двигуна менше приблизно на 5 %. Іноді радять поставити кілька більш раннє запалювання. Однак, це спірне питання. По-перше, це доцільно робити тільки на автомобілях, що працюють на високооктановому бензині (95 і вище) з тим, щоб не доводилося ставити запалювання пізніше кожен раз, коли треба їхати на бензині. По-друге, існує думка (в результаті проведених досліджень), що на високих оборотах при роботі на газі навпаки запалювання повинне бути трохи більш пізнім, ніж для бензину. Тому краще зберегти регулювання, рекомендовані для бензину.
- Балон займає місце в багажнику. Однак існують різні варіанти установки балона (під днище, в ніші запасного колеса, в інструментальний ящик), що визначається в залежності від конструктивних особливостей кузова конкретного автомобіля.
- На газі не можна заводитися в холодну (мінус 10 і нижче). В принципі, двигун заведеться, але це знижує термін служби діафрагми редуктора. Тому краще пускати на бензині, але вже при температурі двигуна близько 40 можна перемикатися на газ.
Установка газобалонного обладнання на іномарки, оснащених розподіленою системою уприскування
Для сучасних іномарок, оснащених розподіленою системою уприскування, розроблена електронно-каталітична система вприскування четвертого покоління, що дозволяє отримати від установки ГБО максимальний ефект.
Чому автомобіль погано заводиться на газі?
Для електронних редукторів наступні причини: неправильне регулювання (убавлена чутливість) несправність редуктора (не герметичність діафрагми другої ступіні) несправність дозволяє електроклапана (замкнуті витки, заїдання якоря) несправність блоку електроніки (не дає пуск газу при включенні, дає надто мало газу при включенні) несправність стартера («просаджує» напруга при роботі, чому не включаються електроклапани) несправність двигуна (знос циліндропоршневої групи). Для вакуумного редуктора додамо недостатність розрідження у впускному колекторі внаслідок підсосу, зносу поршневої групи, несправності стартера. Для вакуумних редукторів для кращого пуску рекомендується встановлювати електромагніт примусової подачі газу.
Скільки часу займає установка газобалонного обладнання?
Установка комплекту газобалонного обладнання на автомобіль займає від трьох годин до двох днів на восьми і дванадцяти циліндрові двигуни), в залежності від Вашого авто і встановлюваного обладнання.
Скільки газу входить в балон при заправці?
Основне правило безпеки полягає в тому, що балон повинен бути заповнений не більше ніж на 80% свого обсягу, решта простір заповнить утворюється парова подушка, за рахунок якої при нагріванні об'єм рідкого газу збільшується, не викликаючи небезпечного збільшення тиску в балоні. На практиці тиск газу в балоні при (-40°) — (+45)°С знаходиться в межах 0,2 — 1,3 МПа.
Що станеться при пошкодженні газової магістралі?
У блоці арматури є спеціальний вентиль званий «швидкісний клапан», він призначений для закриття видаткової магістралі в разі обриву трубки прокладеної від балона в моторний відсік.
Існує гарантія на обладнання, що встановлюється?
На всі деталі, використовувані при установці обладнання на автомобіль, існує фірмова гарантія: гарантійний строк - 20000 км пробігу.
Який рівень безпеки та надійності автомобілів, обладнаних ГБО?
Існує багато версій про підвищену пажароопасности газобалонного обладнання. Це думки людей, далеких від знань характеристик як самого зрідженого нафтового газу, так і сучасних газових систем, що встановлюються на автомобілі.
Відповімо на питання про безпеку самого СНД (зрідженого нафтового газу) і порівняємо його з базовим паливом автомобілів.
Зріджені гази - це такий же нафтової продукт, як і бензини, тільки, на відміну від бензину, газ є побічним продуктом переробки нафти (цим пояснюється його невисока вартість у порівнянні з бензином). Верхня межа займистості пропан - бутанових сумішей характеризується зміст 8,4-9,9% газу в повітрі, а нижня межа 1,8-2,4%, межі займання газу бензину в суміші з повітрям складають відповідно 0,6-1,5%. Таким чином, межі займання газу на 15-20% вище в порівнянні з бензином. Це означає, що при витоку палива, бензину для займання потрібно менший обсяг повітря, ніж газу, тобто зріджений газ не буде горіти, в той час як вже спалахне бензин.
Не варто забувати і про те, що для забезпечення безпеки в газ додають одоранти - речовини особливого запаху, не дуже приємного для нюху. Звідси і розмови, що газові автомобілі неприємно пахнуть. Одоризація може бути здійснена шляхом додавання пахучих речовин дозволяють визначати навіть незначні витоку газу із системи живлення і вихлопу. Утримання одорантів в зрідженому газі менше 0,001% по масі. В такій низькій концентрації вони абсолютно нешкідливі для людини. Запах одорантів відчувається навіть при вмісті 0,19 г на 1000 м3 повітрям і слід зазначити, що він має особливість накопичуватися в невеликих кількостях в моторному маслі, системах харчування та випусків. З усього цього випливає, що на відміну від бензину газ можна відчути, навіть при незначному витоку.
Справедливо буде сказано, що зріджений нафтовий газ знаходиться в системі під тиском максимально не перевищує 1,6 МПА (приблизно 16 атмосфер), однак ємність (балон) для заповнення та зберігання газу в автомобілі розрахована на тиск мінімум 25-30 МПА, тобто запас міцності газового балона в 2 рази шанує його робочий стан. Стінка балона виконана із спеціальної високоякісної сталі товщиною мінімум 3мм.
А Ви звертали увагу на те, з якого шматка" жерсті зроблений бензобак?
Газові балони оснащуються фланцем, на який встановлюється мультиклапан - пристрій забезпечують заправку і витрата газу з балона. Мультиклапан оснащений герметичній коробкою, в якій постійно вентилюється повітря із зовнішнього середовища через спеціальні сопла.
А в бензобаку Ви знаходили вентиляційну камеру?
Всі деталі газового обладнання виконані з кольорових металів, що повністю виключає іскроутворення, газові магістралі зроблені з обпаленої міді, яка розрахована на максимальний тиск до 40 Атмосфер, всі з'єднання трубок здійснюються беспрокладочным ніпельним з'єднанням і допускають багаторазову розбирання. У разі обриву магістральної трубки мультиклапаном автоматично блокується подача газу з балона.
А з якої гуми (особливо на вітчизняних АВТО) виконані бензинові з'єднання?
І які хомути використовуються для їх фіксації, Ви перевіряли?
Ніхто не заперечує, що газ небезпечний, т. к. це пальне. Газ в системі знаходиться під тиском. В автомобілях, оснащених гідропідсилювачем (ГУР), тиск у системі при деяких навантаженнях досягає 10-150 атмосфер і, між іншим, масло, використовуване в ГУРах, горить не гірше, ніж газ або бензин.
При експлуатації автомобіля обов'язково потрібно стежити за його технічним станом і вчасно усувати неполадки і, повірте, використовувати газ як паливо для свого автомобіля менш небезпечно, ніж їздити на бензині.
- Каустична сода для прочищення трубЯк прочистити труби в квартирі, ефективний методКаустична сода для прочищення труб
- Система опалення і антифризВ силу того, що на території нашої країни в зимовий період дуже часто виникають ситуації, коли без попередження відключають газ і електрику, система опалення, заповнена звичайною водою, може вийти з ладу при негативній температурі.Система опалення і антифриз