Мити чи не мити? Ось в чому питання
Треба промивати двигун при заміні масла? Це питання вже давно став каменем спотикання серед безлічі автомобільних форумів, а також маси мотористів і механіків. Обидві сторони завзято доводять свою правоту, але що ж робити пересічному автовласникові, выслушивающему принципово різні точки зору? Вирішуватися на промивку двигуна чи ні?
Особливо різко в цьому відношенні висловлюються дилерські центри і сертифіковані СТО, які кістьми лягають, щоб відмовити клієнта від промивки.
Отже, навіщо ж його промивати?
На це питання немає однозначної відповіді, так як існує безліч змінних факторів. Більшість автомобілістів як очманілі бігають по автокрамницях, шукаючи чудодійну промивання, яка протягом чверті години повністю відмиє двигун зсередини. Приблизно така ж ситуація спостерігається і щодо спеціального промивного олії.
Так що на питання про необхідність даної процедури відповіді можуть бути протилежними:
Немає потреби – в тих випадках, коли автомобіль має прозору історію обслуговування, яке проводилося з дотриманням всіх норм і з використанням якісних комплектуючих;
Про те, що необхідність є – можна говорити в декількох випадках:
- Належить зміна в'язкості або типу заливається масла – наприклад, перехід з напівсинтетики на мінеральне;
- При зміні виробника або марки масла – багато масла не можна змішувати між собою, так що необхідна промивка;
- По закінченні ремонту силового агрегату – це обов'язково тоді, коли відкривали головка блоку циліндрів;
- Немає даних про регламент заміни – при купівлі авто з рук завжди є великі сумніви щодо частоти заміни моторного масла, а також його якості;
- При засміченні двигуна – попаданні всередину антифризу, низькоякісного масла або навіть палива.
Можливу шкоду
Промивка не потрібна – коли власник придбав автомобіль в автосалоні, обслуговував його на СТО з грамотними майстрами і не економив на моторному маслі (купував виключно синтетичне масло високої якості). У цьому випадку промивка просто недоцільна. Справа в тому, що сучасні моторні масла мають у своєму складі масу присадок, частина з яких відповідає саме за очищення силового агрегату. Отже, всі забруднення вимиваються разом зі злитим маслом.
Таким чином, промивка двигуна може тільки нашкодити йому. Вся справа в тому, що при зливанні моторного масла деяка його частина залишається в піддоні (до 10%) . При використанні промивання («15-хвилинки» або промивання масла), відбувається її змішання з рештою моторним маслом та суттєва зміна характеристик останнього (особливо це стосується в'язкості).
Як наслідок, залишки цієї «пекельної суміші» залишаються в двигуні, а після заливки свіжого масла перемішуються з ним, погіршуючи його характеристики.
Це ж твердження справедливо і щодо спеціального промивного олії. Різниця лише в тому, що в подібному продукті менше агресивних миючих речовин. Отже, погіршення в роботі двигуна буде видно не відразу.
У підсумку промивка мотора виявляється не тільки марною тратою часу і фінансів, але і, що найстрашніше, завдає шкоди вузлів і компонентів мотора.
Кода необхідна промивка
При купівлі машини на вторинному ринку (за винятком родичів, друзів і хороших знайомих) до історію обслуговування кожного примірника виникає маса питань, якщо, звичайно ж, немає сервісної книжки з усіма відмітками про пройдених ТО.
У цьому випадку автостанції можуть запропонувати кілька варіантів промивки:
- Зняття і подальший демонтаж двигуна – механіки повністю розбирають силовий агрегат і вручну (за допомогою гасу, солярки або бензину) вимивають всі деталі мотора. Цей спосіб найбільш достовірний (заодно проводиться інспектування стану силового агрегату). Проте він потребує багато часу і великих фінансових вкладень на оплату праці мотористів. Крім цього, далеко не всі автовласники згодні, щоб мотор їх машини взагалі розбирали.
- Заливка промивної рідини – ці «15-хвилинки» заливаються в мотор, після чого його заводять і дають попрацювати чверть години на холостих обертах. Після цього відпрацьовану рідину (разом з усім сміттям) зливають. У доцільності цієї промивання є сумніви.
- Заливка промивного масла – ця процедура аналогічна дій з промиванням, тільки в даному випадку мотору дають деякий час поїздити в щадному режимі (1 або 2 дні). Даний спосіб украй непопулярний, так як крім вимушеного 2-разового відвідування СТО, автовласникові доводиться накладати на себе обмеження в їзді.
- Експрес заміна масла – це один з кращих варіантів. Для цього потрібно запустити двигун і дати машині прогрітися до робочої температури, після чого заглушити. Далі слід почекати поки масло стече, після чого необхідно залити нове масло (високої якості) і поміняти масляний фільтр. Після закінчення робіт необхідно пересуватися деякий час (2-4 дні) на обкатному режимі, уникаючи перевантаження силового агрегату.
Після закінчення декількох днів процедура повторюється (зі зміною фільтра), після чого на залитому знову маслі необхідно проїхати вдвічі менший інтервал, ніж при штатній заміні. Після наступної заміни можна повернутися до звичного регламентом.
Підсумок
Як видно, промивати двигун слід тільки в певних випадках. Крім цього, робити це бажано або за допомогою декількох замін нормального моторного масла, або шляхом розбирання і ручного чищення силового агрегату.
- Каустична сода для прочищення трубЯк прочистити труби в квартирі, ефективний методКаустична сода для прочищення труб
- Система опалення і антифризВ силу того, що на території нашої країни в зимовий період дуже часто виникають ситуації, коли без попередження відключають газ і електрику, система опалення, заповнена звичайною водою, може вийти з ладу при негативній температурі.Система опалення і антифриз