Кошик
6288 відгуків

Зараз у компанії неробочий час. Замовлення та повідомлення будуть оброблені з 09:00 найближчого робочого дня (сьогодні).

вулиця Новокостянтинівська, 11, 02000, Київ, Україна
+380 (67) 444-82-22
+380 (44) 333-62-15
Сата Групп

Промивка системи охолодження — маленькі хитрощі

Промивка системи охолодження — маленькі хитрощі

Промивка системи охолодження авто – одне з найважливіших заходів, так як коректна робота радіатора і інших елементів даного комплексу запобігає перегрів двигуна і, як наслідок, дорогий ремонт.

Своїми руками — або на СТО?

Природно, відігнати автомобіль на станцію буде найбільш розумним рішенням – професійні механіки виконають всі роботи швидко і якісно. Однак не завжди є час і можливість залишитися на певний період без автомобіля, так і черги ніхто не відміняв. І, загалом-то, грошей на оплату праці майстрів час від часу стає шкода.

Тому, якщо є вільний час, можна зробити все самостійно. Це не так складно, як здається. За великим рахунком, потрібно лише терпіння і старанність. Спеціальні знання та навички зайвими не будуть, але можна обійтися і без них.

Необхідність даної процедури та її типи

Як не дивно, але далеко не всі автовласники замислюються про періодичного очищення системи охолодження. Більшість з них просто-напросто безтурботно підливають антифриз в радіатор. Але після певного етапу в житті автомобіля — це перестає допомагати: по закінченні декількох днів свіжий тосол набуває колір вугілля. І це не дивно, адже в брудній системі рідина чистої залишатися не може.

Існує 2 види очищення:

  1. Зовнішня – від налиплих комах, грязі, піску тощо сміття. Робиться це за допомогою спрямованої на радіатор водяний струменя, але не занадто сильною, щоб не пошкодити стільники;
  2. Внутрішня – видалення накипу, іржі, продуктів розкладання тосола і моторного масла.

Важливо! Ні в якому разі не відкривайте пробку радіатора, якщо двигун ще гарячий. Рідина знаходиться під тиском. Її може просто викинути з радіатора, що загрожує опіками!

Причини забруднень

Вода

Ті, хто заливає воду в радіатор (хоча б зрідка, літню пору року), обов'язково зіткнеться з проблемою накипу. Солі, розчинені у воді, якщо вона не дистильована, під дією високої температури будуть осідати на деталях охолоджувальної системи.

Тосол/антифриз

Антифриз накипу не утворює. Але з плином часу антифриз розкладається (в тому числі і вхідні в його склад присадки, що перешкоджають виникненню корозії), а продукти розкладання відкладаються на стінках труб. Все це не тільки погіршує теплопровідність магістралей, але і може привести до закупорки тонких і довгих трубок.

Сторонні речовини

У цю категорію можна віднести пил, моторне масло і т. п. зокрема, періодично в радіаторах можна знайти і герметик, який використовують для швидкого ремонту та усунення течі.

Чим промивати систему охолодження?

Для цього використовуються наступні речовини:

  1. Вода;
  2. Подкисленная вода;
  3. Спеціальні засоби.

Вода – цей варіант найменш підходящий. Однак, через брак нічого кращого, іноді використовують і його. В ідеалі необхідно використовувати дистильовану воду, але якщо її немає, то зійде і кип'ячена. Потрібно залити воду, завести двигун і дати йому попрацювати близько чверті години на холостих обертах. Після цього двигун слід заглушити і злити рідину. Повторювати цю процедуру потрібно поки сливаемая вода не стане абсолютно чистою.

Негативними моментами є:

— Утворення накипу;

— Низька ефективність такої промивки – навіть окріп не може розчинити і вивести більшість забруднень.

Подкисленная вода – такий підхід потрібно в тих випадках, коли в злитою охолоджуючої рідини виявилися шматочки накипу. Це пряме свідчення некоректної роботи всієї системи. Отже, використання простої води нічого не дасть – потрібне виготовлення слабкого розчину на її основі з додаванням до нього одного з 3-х компонентів:

  1. Каустичної соди;
  2. Молочної кислоти;
  3. Есенції (оцтової).
Кислоту потрібно додавати обережно і потроху, щоб не було її надлишку в розчині, так як це призведе до появи дефектів у пластикових і гумових компонентах. Для успішного видалення забруднень потрібно від 4 до 8 годин.

Двигун слід періодично запускати і нагрівати до робочої температури, після чого давати йому охолонути. Прогрітий розчин повинен залишатися в моторі близько 2,5-3-х годин. Після закінчення цього часу розчин потрібно злити і залити новий. Після закінчення всіх дій використовується дистильована вода для фінішної промивання системи.

Спеціальні кошти – цей варіант є оптимальним, так як вода негативно впливає на компоненти системи. Справа в тому, що для видалення різного типу забруднень необхідно використовувати різні чистячі речовини. Всі види відкладень діляться на 2 категорії:

  1. Накип – для її усунення краще всього застосовувати кислотні розчини;
  2. Органіка і жир – від них радіатор позбавить тільки луг.

Проте варто пам'ятати і про деякі нюанси. Наприклад, луг і кислота несумісні (нейтралізують один одного), так що змішувати їх не можна. А ще вони негативно впливають на комплектуючі всієї системи.

Виходячи з цього, всі чистячі засоби можна розділити на 4 групи:

  1. Лужні;
  2. Кислотні;
  3. 2-компонентні;
  4. Нейтрального типу.

Кислотні і лужні засоби – вони непопулярні, а в чистому вигляді їх і зовсім складно знайти. Причин тому кілька – такі розчини не тільки негативно впливають на всю систему (зокрема, пластикові вироби, а також гумові шланги і патрубки просто плавляться) але і змушують господаря авто проводити їх нейтралізацію після використання.

Двокомпонентні – дані кошти досить популярні і затребувані. Вони складаються з 2-х розчинів (лужного і кислотного), які необхідно по черзі вилити в радіатор.

Нейтральні – в складі цих коштів не є агресивних лугів і кислот. В залежності від вхідних компонентів, деякі з них застосовуються тільки в профілактичних цілях, а деякі в змозі видаляти навіть дуже серйозні відкладення.

До складу такого розчину входять:

— основне засіб;

— диспергенты – не дозволяють частинкам, які вже отлипли від стінок трубок і радіатора під дією очисника, знову прилипати до поверхні;

— інгібітори корозії;

— захисні засоби – оберігають компоненти системи від згубного впливу лугу і кислоти;

— розчини для обробки гумових і пластикових комплектуючих.

Підсумок

Як видно, промивати систему охолодження не тільки можна, але і необхідно. В ідеалі для цього слід користуватися спеціальними засобами, але якщо потрібно провести такий захід цю ж хвилину, а найближчий автомагазин далеко – дозволяється заливати воду в радіатор (краще підкислену), але це на крайній випадок. Також не варто забувати і про періодичної зовнішньої промиванні.

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner